Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Magnus Fossen
Vaktsjef nå

Magnus Fossen

Tips oss!

– Dette er skikkelig ekkelt!

Plutselig ble kampanjen litt for personlig for Jonna.

Trygg Trafikk går nye veier for å nå frem med budskapet sitt, og i samarbeid med Gjensidige har de nå laget kampanjen «Hold Fokus».

Poenget bak kampanjen er å forbedre trafikksikkerheten ved at bilistene skal holde fokuset på veien i stedet for på andre ting, som for eksempel mobil.

Se også denne: Er du en «ratt­s­ur­fer»?

Ifølge Gjensidige kan en ny undersøkelse, utarbeidet for dem i forkant av kampanjen, avsløre at én av tre norske bilister har for lite fokus på veien når de kjører.

I kampanjevideoen, som du selv må se via nettsiden holdfokus.no, går Trygg Trafikk personlig til verks og tar deg som seer med inn i en stygg bilulykke.

Se også denne: Fem uvaner i bilen som får selv eks­per­tene til å feile

Det fikk blant andre programleder og komiker Jonna Støme oppleve på nært hold da han testet kampanjen.

– Dette er skikkelig ekkelt! utbryter Støme når han oppdager sitt eget profilbilde i kampanjevideoen.

Se hvordan det gikk i videoen øverst i artikkelen.

Nå deles kampanjen som ild i tørt gress på sosiale medier og nordmenn oppfordrer både kjente og kjære til å holde fokus når de er ute og kjører.

Se også denne: Dette ga kino­gjen­gerne en skikkelig støkk

Del gjerne din mening om kampanjen i kommentarfeltet under.

Kampanjen kan du se her.

Få SeDenne rett i innboksen. Abonner på nyhetsbrevet vårt.

* Dette er ikke en gyldig e-postadresse

Du vil motta en ukentilg e-post fra oss. E-postadressen din vil aidri bli delt med en tredjepart.

Har du fått med deg denne?