Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Hvorfor tør de ikke gå inn den andre døra?

Dette sosiale eksperimentet viser hva kvinner verden over tenker om seg selv.

Hudpleiekjeden Dove har de siste årene hatt flere vellykkede kampanjer for å kvinner til å ta et oppgjør med sine holdninger til egen kropp.

Nå har de utført et nytt sosialt eksperiment, som de testet ut i flere byer verden over. I både London, San Fransisco, Shanghai, Sao Paulo og Delhi satte de opp to innganger til en offentlig bygning.

Over den ene inngangen sto det «vakker», over den andre «vanlig». Med skjulte kameraer skulle de da se hvilken dør kvinnene valgte å gå gjennom. Dove har kalt kampanjen #ChooseBeautiful.

Se også: Du er penere enn du tror

Resultatet var ganske sjokkerende og ga mange en øyeåpner.

Dove har ikke sluppet noen statistikk på hvor mange som gikk gjennom hver dør.

Se også stuntet Dove gjorde i Frankrike, der kvinner ble konfrontert med de stygge kommentarene de hadde gitt seg selv:

Få SeDenne rett i innboksen. Abonner på nyhetsbrevet vårt.

* Dette er ikke en gyldig e-postadresse

Du vil motta en ukentilg e-post fra oss. E-postadressen din vil aidri bli delt med en tredjepart.

Har du fått med deg denne?