Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Magnus Fossen
Vaktsjef nå

Magnus Fossen

Tips oss!

Dramatisk reklame­stunt tok pusten fra de fleste

TV-kanalen TNT kom i 2012 med kanskje tidenes beste reklamestunt.

En stor rød knapp var sentralt plassert på en åpen plass i en søvnig belgisk by i 2012. Over knappen var det hang et skilt med teksten: «Push to add drama».

Og det tok ikke lang tid før nysgjerrige forbipasserende trykket på knappen.

Da brøt et voldsomt leven ut. En ambulanse kom kjørende og det oppsto et voldsomt slagsmål, kidnapping og skuddvekslinger. Alt foran forskremte øyenvitner i den ellers rolige byen.

Men det folk ikke visste var at de tok del i en reklamefilm for TV-stasjonen TNT som skulle starte opp i Belgia. Reklamefilmen ble lagt ut på YouTube 11. april, og på under en uke hadde 21 millioner brukere sett den.

Få SeDenne rett i innboksen. Abonner på nyhetsbrevet vårt.

* Dette er ikke en gyldig e-postadresse

Du vil motta en ukentilg e-post fra oss. E-postadressen din vil aidri bli delt med en tredjepart.

Har du fått med deg denne?