Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Magnus Fossen
Vaktsjef nå

Magnus Fossen

Tips oss!

Denne hun­de­re­kla­men ble for sterk kost

Blir ikke vist under Super Bowl etter voldsomme protester.

Selskapet GoDaddy har bestemt seg for å droppe sin nyeste reklame, som skulle bli spilt for millioner av amerikanere under årets Super Bowl-finale. Reklamene har nesten blitt større enn selve kampen, siden annonsører må betale dyre dommer for å få vist reklamene sine.

I reklamen, som tydelig spiller på suksessen til Budweiser-reklamene, følger vi den lille valpen Buddy som kjemper seg gjennom mange farer for å komme seg hjem til familien sin.

Men det er først når Buddy endelig kommer hjem at reklamen tar en ny vending. For der er eierne i ekstase over å se ham igjen, siden de akkurat har solgt han bort, via GoDaddys webdomener.

Dette plottet syntes ikke amerikanske dyrevernere var noe morsom og kritikken har haglet mot selskapet.

Til slutt så GoDaddy seg nødt til å fjerne hele reklamen.

Dette er ikke første gang selskapet er i hardt vær for sine reklamer. I 2013 lagde de en reklame som stred i mot alle «naturlover» da en modell klinte til med en datanerd:


De kan trøste seg med at de er langt fra de eneste som får på pukkelen for Super Bowl-reklamene sine. Også burgerkjeden Carl jr. får kjeft. Det er ingen tvil om hva de spiller på for å få seernes oppmerksomhet:

Få SeDenne rett i innboksen. Abonner på nyhetsbrevet vårt.

* Dette er ikke en gyldig e-postadresse

Du vil motta en ukentilg e-post fra oss. E-postadressen din vil aidri bli delt med en tredjepart.

Har du fått med deg denne?