Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Magnus Fossen
Vaktsjef nå

Magnus Fossen

Tips oss!

Hår­rei­sende reklame på svensk tog­sta­sjon

Idet T-banetoget kjører forbi skjønner man hva som er galt med den unge jenta på reklameplakaten.

Denne reklamefilmen fikk hårene til å reise seg på nakken min. Ideen kommer fra en reklameplakat fra i fjor på svenske T-banestasjoner. Den fikk mye oppmerksomhet fordi håret på modellen på plakaten begynner å flagre idet toget kjører inn på perrongen.

Se også denne: Baklengs blir alt bedre… eller?

Nå har noen andre svensker kopiert ideen, men med en tvist som gjør denne kampanjen mye mer hardtslående enn den forrige.

For det som virket som en artig gimmick, blir plutselig snudd til blodig alvor, når jenta på plakaten mister alt håret. Budskapet er at det hver dag dør et barn av kreft, og at det svenske barnekreftfondet trenger hjelp til å kunne fortsette å gi håp til disse barna.

En annen kampanje som fikk mye oppmerksomhet tidligere i år, var den norske kampanjen fra SOS-barnebyer, der de ville finne ut av hvordan folk i Oslo reagerte på et barn som sitter alene og fryser på et busstopp. Se resultatet her:

Få SeDenne rett i innboksen. Abonner på nyhetsbrevet vårt.

* Dette er ikke en gyldig e-postadresse

Du vil motta en ukentilg e-post fra oss. E-postadressen din vil aidri bli delt med en tredjepart.

Har du fått med deg denne?