Hver dag publiserer våre videojournalister de morsomste og mest spektakulære videoklippene fra nettet.

Magnus Fossen
Vaktsjef nå

Magnus Fossen

Tips oss!

Han aner ikke hva han skal gjøre

Fersk parkeringstjener lures trill rundt i Volvo-reklame.

Volvo slår igjen på stortromma for at reklamene deres skal ta av på nettet slik som van Damme-reklamen gjorde i fjor.

Denne reklamen er faktisk en ekte skjult kamera-spøk. Volvo satte opp et falskt kasino, med falske gjester, falske paparazzi-fotografer, men en høyst ekte parkeringstjener, Ambrogio Adani som tror han skal ha sin første dag på jobben.

– Da jeg innså at jeg skulle parkere en lastebil, ble jeg helt skrekkslagen. Jeg tenkte: Hvordan skal jeg parkere den der?, forteller han i bakomfilmen, som også er lagt ut på YouTube.

Målet med videoen er å vise at de nye trailerne har girkasser, som er tilsvarende de man finner i sportsbiler.

Volvo anslår i en pressemelding som følger reklamefilmen at skulle de betalt for den publisiteten som kom med van Damme-reklamefilmene, ville det ha kostet 126 millioner euro, det tilsvarer over én milliard norske kroner.

De forteller også at den ble den desidert mest sette bilvideoen på YouTube noensinne med over 73 millioner visninger. Se hvorfor under:



Se også hvordan det gikk da norske Cecilie forsøkte å gjøre det samme:

Få SeDenne rett i innboksen. Abonner på nyhetsbrevet vårt.

* Dette er ikke en gyldig e-postadresse

Du vil motta en ukentilg e-post fra oss. E-postadressen din vil aidri bli delt med en tredjepart.

Har du fått med deg denne?